Ofte stillede spørgsmål

Standarder
  • Komforten er i top og de fleste af vores briller er med fleks stænger.

  • Alle briller med styrke er med centreringsafstand PD 62mm+/- 1 mm CE standard.

  • Næsten alle vores læsebriller og glidende overgang er med antirefleks.

  • Alle vores minus briller er med CR39 linser og antirefleks, optikernes foretrukne kvalitetsvalg.

  • Alle vores briller og solbriller er med splintfri glas, polycarbonat – UV400, beskytter både mod UVA- og UVB-stråler.

  • Alle vores briller er testet for nikkel efter gældende CE standarder.

  • Alle vores briller er CE-godkendt.

Vores styrker kan vælges mellem:
-0,5 |-1,0 | -1,5 | -2,0 | -2,5 | -3,0 | -3,5 | -4,0 til +1,0 | +1,5 | +2,0 | +2,5 | +3,0 | +3,5 | +4,0
På udvalgte briller har vi også styrke 0,00 

Betalingsmuligheder

Betalingskort – betal med kreditkort når bestillingen sendes (Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/Maestro,JCB, Diners/Discover og Mobilepay). Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved betaling med Visa, Mastercard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker. Eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Sikker betaling

Det er sikkert at handle online. Det er meget sikkert at betale med Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/Maestro,JCB, Diners/Discover og Mobilepay på you&me eyewear.dk. Når du indtaster din adresse og kreditkort oplysninger sker det gennem SSL (Secure Sockets Layer). Hvilket betyder at detaljerne er krypteret, så uautoriserede personer kan hverken se eller læse oplysningerne. Når du indtaster dine private oplysninger og ligger din ordre hos You&me Eyewear vil du automatisk være beskyttet af en sikker forbindelse. Betaling via kreditkort er sikker og godkendt af 3D Secure/SecurePay . Så du kan frit benytte dit kreditkort på en sikker måde på you&me eyewear.dk.

Levering

Hurtig levering, bestiller du inden kl. 12 har du allerede din pakke dagen efter.
Levering 1- 2 dage, vi sender ikke i weekenden eller på helligdage.

Logistik og leveringsomkostninger.:

GLS Pakke Shop – Afhent din pakke i nærmeste GLS Pakke Shop. Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 300,- kr. ellers koster forsendelsen kun 25,- kr til en pakkeshop.
GLS erhvervslevering til adressen. 
Pris for levering er 40,- kr. Her tilbyder vi gratis fragt ved køb over 500,- kr.
GLS privatlevering til adressen. Pris for levering er 50,- kr. Her tilbyder vi gratis fragt ved køb over 500,- kr.
Som modtager har du mulighed for at udstede en fuldmagt til GLS. Så kan du få leveret pakker til din adresse, uden at du skal være hjemme.

Dette kan du gøre hos GLS online.

Gælder dog ikke Grønland og Færøerne.

Fragten er for tiden til Grønland 247,- kr og til Færøerne 361,- kr. der kan ikke opnås fragtfrit til Grønland og Færøerne ved minimums køb.

Vi har valgt at spare på papiret på naturens vegne, derfor vil vi sende ordrebekræftelse, ordreafslutning, handelsbetingelser og fortrydelsesformular pr. mail.

Fortrydelse

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives på sat@ymeyewear.dk, tlf. 45 95 11 01 eller via vores kontakt på websiden. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her. Endvidere kan fortrydelse finde sted, ved at modtagelse af varen, nægtes, hvis du samtidig giver os besked. Fortrydelse af en del af købet, hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Du kan også inden fortrydelsesfristens udløb blot bestille en returlabels til GLS pakkeshop hos os nemt og hurtigt, prisen er 25,- kr.

Følg blot linket her returnering eller nederst på siden.

Ved evt. returnering, bedes du sørge for at man kan se afsenderen og ordrenr.

i eller på pakken, benyt evt. medsendte kort.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb retur på de varer der returneres. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne (dog ikke leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører betalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre vi har aftalt andet.

Vi vil tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret pakken.

Håndteringen af din returforsendelse kan tage flere dage. Forvent en samlet behandlingstid på min. 5 dage efter modtagelsen.

Reklamation

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Når du handler hos You & Me Eyewear har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du en at reklamere, gøres dette via vores kontaktformular på siden eller e-mail.

Hvad gør jeg hvis en vare mangler i pakken?

Venligst send en skriftlig information til os på via vores kontaktformular eller ring til os på tlf. 45951101

Pakke beskadiget ved levering, hvad gør jeg?

Du skal nægte modtagelse af pakken med denne begrundelse. Og kontakte os via vores kontaktformular på siden eller ring til os på tlf. 45951101

Forkert vare leveret

Skulle du have modtaget en pakkefejl, beklager vi naturligvis dette, og beder dig kontakte os på tlf. 45951101

Telefontid alle hverdag fra kl. 8.30 til 15.00 eller via vores kontaktformular.

Skriftlige henvendelser
Vi besvare din henvendelse på mail sat@ymeyewear.dk eller via kontaktformularen hurtigst muligt. Svartider er 1 – 2 hverdage.

FÅ EN VALGFRI MOMOSTICK

Køber du for mere end 200kr*, så kan du frit vælge imellem alle vores momosticks. Læg den momostick i kurven, som du ønsker.

Find udvalget af momosticks HER

*eksklusiv fragt

 

You have Successfully Subscribed!