Handelsbetingelser

Betaling

Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/Maestro,JCB,Diners/Discover og Mobilepay, vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt omkostninger

Prisen for levering er 40,- kr.

Vi levere fragtfrit ved køb fra 300,- kr.

 

Levering

Pakker bliver leveret med GLS i henhold til gældende regler til GLS pakkeshops. Du kan ligeledes vælge at få din pakke leveret til en erhvervsadresse, eksempelvis din arbejdsplads. 

Ved en erhvervsadresse forstås en adresse der er momsregistreret hos SKAT. Ved ordrer bestilt inden kl 12 på hverdage, vil vi gøre vores bedste for at sende din pakke samme dag.

Ellers leveringstid 1-2 dage. Vær opmærksom på, at vi ikke sender ordrer på helligdage eller i weekenden.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives på sat@ymeyewear.dk, tlf. 45 95 11 01 eller via vores kontakt på websiden.

Vi besvare din henvendelse på mail eller via kontaktformularen hurtigst muligt, svartider er 1 – 2 hverdage.

Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du kan bestille en returlabels til GLS pakkeshop hos os, prisen er 40,- kr.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Vi anbefaler, at varen er udstyret med alle påsatte labels, da det ellers kan udgøre en værdiforringelse af varen.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi vil tilbageholde tilbagebetalingen, med mindre man sender os dokumentation for at have returneret pakken.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

YM EYEWEAR – SA-TRADING A/S

Bygmarken 19

3520 Farum

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager ikke pakker uden omdeling og/ eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes retur i forsvarlig emballage, gerne den brugte forsendelseskasse. Og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

YM EYEWEAR – SA-TRADING A/S

Bygmarken 19

3520 Farum

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager ikke pakker uden omdeling og/ eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SA-Trading A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på YM EYEWEAR er SA-Trading A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis de beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på sat@ymeyewear.dk eller via kontaktformularen hurtigst muligt. 

Klageadgang

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – ec.europa.eu/odr.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 2. november 2018.

Skriftlige henvendelser
Vi besvare din henvendelse på mail sat@ymeyewear.dk eller via kontaktformularen hurtigst muligt. Svartider er 1 – 2 hverdage.